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Understanding carsharing: A review of managerial practices towards relevant research insights

Título
Understanding carsharing: A review of managerial practices towards relevant research insights
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Masoud Golalikhani
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Beatriz Brito Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
David Pisinger
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 41
Páginas: 1-16
ISSN: 2210-5395
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-P3T
Resumo (PT):
Abstract (EN): The carsharing market has never been as competitive as it is now, and during the last years, we have been witnessing a boom in the number of carsharing organizations that appear, often accompanied by an also booming number of companies that disappear. Designing a viable carsharing system is challenging and often depends on local conditions as well as on a myriad of operational decisions that need to be supported by suitable decision support systems. Therefore, carsharing is being increasingly studied in the Operations Management (OM) literature. Nevertheless, often due to the limited transparency of this highly competitive sector and the recency of this business, there is still a "gap of understanding" of the scientific community concerning the business practices and contexts, often resulting in over-simplifications and relevant problems being overlooked. In this paper, we aim to close this "gap of understanding" by describing, conceptualizing, and analyzing the reality of 34 business to-consumer carsharing organizations. With the data collected, we propose a detailed description of the current business practices, such as the ones concerning pricing. From this, we highlight relevant "research insights" and structure all collected data organized by different OM topics, enabling knowledge to be further developed in this field.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
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