Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Ethical challenges in researching with children: An application adopting a mixed method approach
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Ethical challenges in researching with children: An application adopting a mixed method approach

Título
Ethical challenges in researching with children: An application adopting a mixed method approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Brito, PQ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 91-100
Second International Symposium on Qualitative Research (ISQR 2017)
Salamanca, 12 a 14 de julho de 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-E1T
Abstract (EN): Applying ethical principles to research is essential to ensure both participants¿ universal rights and data quality. From the ethical point of view, researching with children poses additional challenges in designing the research, collecting and analysing data. The ethical principles generally accepted in scientific research are complementary, yet presenting conflicts that must be anticipated and mitigated by the researcher. This article explores the application of ethical principles in research with children, considering the different stages of research and both quantitative and qualitative research, proposing a set of six ethical principles to be applied before, during, and after the collection of data. The text includes examples from research adopting a mixed-method approach which involved 779 participants aged 7 to 15 years old. The study demonstrates that there is a strong interdependence among ethical principles applicable to research with children, not devoid of contradictions. Even widely accepted principles such as informed consent are complex and multifaceted. Moreover, the adoption of mixed methodology, in this particular case, has proven to be able to create ethic synergies, making the research globally more balanced. © Springer International Publishing AG 2018.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

An Exploratory Study on Children¿s Word-of-Mouth Communication (2019)
Capítulo ou Parte de Livro
Barbosa, B; Brito, PQ
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-07-16 às 20:40:11 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias