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Dynamic analysis of a steel-concrete composite railway bridge considering vehicle-bridge interaction

Título
Dynamic analysis of a steel-concrete composite railway bridge considering vehicle-bridge interaction
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Melo, LRT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bittencourt, TN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 2327-2334
9th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IBAMAS)
Swinburne Univ Technol, Melbourne, AUSTRALIA, JUL 09-13, 2018
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-PZ0
Abstract (EN): This study presents the calibration and validation of the numerical model of a steel-concrete composite railway bridge considering the vehicle-structure interaction. An ambient vibration test, based on limited experimental data, and a dynamic test under traffic actions, were performed, in order to estimate the modal parameters of the bridge and the dynamic responses for the passage of Alfa Pendular train, respectively. The numerical dynamic responses were obtained using ABAQUS software based on an iterative uncoupled method for vehicle-structure interaction which considerers the track irregularities. The calibration of the numerical model was based on the application of a genetic algorithm, minimizing the differences between numerical and experimental modal parameters. The experimental responses obtained from the dynamic test under railway traffic revealed a good agreement with the numerical responses.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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