Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Symmetry-based generative design and fabrication: A teaching experiment
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Symmetry-based generative design and fabrication: A teaching experiment

Título
Symmetry-based generative design and fabrication: A teaching experiment
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
José Pedro Sousa
(Autor)
FAUP
Xavier, JP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 51
Páginas: 113-123
ISSN: 0926-5805
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-14V
Abstract (EN): Throughout history, symmetry has been widely explored as a geometric strategy to conceive architectural forms and spaces. Nonetheless, its concept has changed and expanded overtime. Nowadays, it is understood as an ordering principle resulting from the application of isometric transformations that keep the original object invariant. Departing from this notion, scientists, philosophers and designers have extended it to embrace other geometric scenarios. Following this idea, exploring symmetry does not mean the generation of simple and predictable design solutions. On the contrary, it is a creative window to achieve geometric complexity based on very simple rules. In this context, this paper aims at discussing the relevance of exploring symmetry in architectural design today by means of digital technologies. It argues that the coupled use of computational design and digital fabrication processes allows designers to explore and materialize a higher level of design complexity in a structured and controlled way, especially when non-isometric transformations are involved. As the background for testing and illustrating its arguments, this paper describes a teaching experiment conducted in the Constructive Geometry course at the FAUP, following design-to-fabrication methodologies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Symmetry-based generative design: A teaching experiment (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Pedro Sousa; Xavier, JP
SYMMETRY-BASED GENERATIVE DESIGN: A TEACHING EXPERIMENT (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Pedro Sousa; Xavier, JP
Didactic experiences on digital modeling. Anamorphosis (2019)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Xavier, JP; José Pedro Sousa; Castro, A

Da mesma revista

Strategies to control daylight in a responsive skylight system (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Henriques, GC; Duarte, JP; Vítor Leal
LicA: A BIM based automated code-checking application for water distribution systems (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Poças Martins; André Monteiro
Framework for the coordinated application of two different integrated project delivery platforms (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Monteiro; Pedro Mêda; João Poças Martins
Continuous monitoring of a large movable scaffolding under operation (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Resende, A; Pereira, S; Magalhães, F.; Pacheco, P
Collaborative Welding System using BIM for Robotic Reprogramming and Spatial Augmented Reality (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Tavares, P; Costa, CM; Rocha, LF; Malaca, P; Pedro Luís Cerqueira Gomes da Costa; António Paulo Moreira; Armando Jorge Sousa; Germano Veiga

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-11-04 às 02:05:22 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias