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On the use of under sleeper pads in transition zones at railway underpasses: experimental field testing

Título
On the use of under sleeper pads in transition zones at railway underpasses: experimental field testing
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Paixao, A
(Autor)
Outra
Alves Ribeiro, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinto, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fortunato, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 11
Páginas: 112-128
ISSN: 1573-2479
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-X86
Abstract (EN): The railway track at transition zones to bridges or to other structures usually requires considerably more interventions to maintain the same open track service quality and safety levels. Under sleeper pads (USP) have been reported to contribute to reduce degradation and frequency of maintenance operations in open ballasted tracks, and recent numerical studies have suggested its use in transition zones. In this study, the influence of using USP at transition zones to underpasses was investigated. The structural behaviour of two transitions to similar box culverts was compared. USP were added to the sleepers in one of the transitions. Track characterisation using non-destructive tests is presented and analysed. Measurements of track response from passing trains are also presented and discussed. Results indicate that USP influence the dynamic behaviour of the track, increasing its vertical flexibility and amplifying both rail displacements and sleeper accelerations.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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