Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Practitioners' perspectives on cycling equity: Bridging the gap between planning priorities
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Practitioners' perspectives on cycling equity: Bridging the gap between planning priorities

Título
Practitioners' perspectives on cycling equity: Bridging the gap between planning priorities
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Cunha, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cecília Silva
(Autor)
FEUP
Büttner, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 123
ISSN: 1361-9209
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-YXJ
Abstract (EN): This study examines the extent to which practitioners in three European cities address or prioritise equity in cycling planning practice and if this criterion is considered compared to competing planning priorities. Through focus groups, interviews, and surveys, participants leveraged debate on crucial issues encompassing European cycling plans, including overarching planning goals, strategic roadmaps, decision-making process and the pathways towards an equityoriented agenda. This research revealed that equity is not directly addressed or prioritised in cycling planning practice. On the contrary, there is a tendency towards the horizontal perspective, which expects an equal distribution of investments, resources, and service levels among all social groups, regardless of individual needs and constraints. Moreover, participants claimed that the lack of social acceptance, political commitment, and the dominant car-oriented mindset negatively impact such a planning paradigm change in favour of active modes of transport, jeopardising the normalisation of cycling in cities.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Mobility impacts of a new metro system with transit-oriented development features (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ibraeva, A; Correia, GHD; Cecília Silva; Antunes, AP
Improving mobility by optimizing the number, location and usage of loading/unloading bays for urban freight vehicles (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Romano Alho; João de Abreu e Silva; Jorge Pinho de Sousa; Edgar Blanco
How to combine different microsimulation tools to assess the environmental impacts of road traffic? Lessons and directions (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fontes, T.; Pereira, S.R.; Fernandes, P.; Bandeira, J.M.; Coelho, M.C.
Accessibility appraisal of land-use/transport policy strategies: more than just adding up travel-time savings (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Karst Geurs; Barry Zondag; Gerard de Jong; Michiel de Bok
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-09-28 às 06:22:55 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias