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Projeto: 2019-2-PT02-KA205-006226

Designação do projeto: Mind the Gaps - MTG - Media literacy towards youth social inclusion
Código do projeto: 2019-2-PT02-KA205-006226
Objetivo Principal: Elevar a qualificação dos jovens e adultos, reforçando a qualidade da educação e formação
Instituição proponente/ Promotor líder/ Entidade coordenadora: Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto
Parceiro(s) / Co-promotor(es) / Instituição(ões) participante(s): Høgskolen i Innlandet ; Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi; Знам и мога
Data de início: 2020-01-01
Data de conclusão: 2021-12-31
Custo Elegível do Projeto
Custo Total Elegível: 111.067,00 EUR
Custo Elegível na Universidade do Porto: 42.850,00 EUR
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto: 42.850,00 EUR
Apoio Financeiro Global
União Europeia - FSE: 111.067,00 EUR
Apoio Financeiro à Universidade do Porto
Total da Universidade do Porto: 42.850,00 EUR
União Europeia | União Europeia - FSE | Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto: 42.850,00 EUR
Objetivos, atividades e resultados esperados/atingidos
Objetivos e Atividades The general objective unfolds in the following objectives:
- To know the characteristics and the young people intersecting disadvantages of gender, race, religion, relation to education, learning disabilities, family status, geographical contexts and citizenship status;
- To develop tools to educational institutions, in general, to implement inclusive education approaches and promote common values through digital media;
- To promote effective use of existing tools to promote citizenship education;
- To deepen knowledge about inclusive educational innovative approaches regarding media literacy with young people living in residential care institutions;
- To promote young people and staff cross-border situations contact to experience European identity to prevent radicalisation leading to violent extremism through the promotion of common values as a vector of social inclusion;
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