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Recent Advances in the Development of Nanocatalysts for Direct Methanol Fuel Cells

Título
Recent Advances in the Development of Nanocatalysts for Direct Methanol Fuel Cells
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
de Sa, MH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moreira, CS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
A.M.F.R. Pinto
(Autor)
FEUP
Revista
Título: EnergiesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 15
Página Final: 6335
ISSN: 1996-1073
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-5YJ
Abstract (EN): Direct methanol fuel cells (DMFCs) have attracted much attention due to their potential application as a power source for portable devices. Their simple construction and operation, associated with compact design, high energy density, and relatively high energy-conversion efficiency, give the DMFCs an advantage over other promising energy production technologies in terms of portability. Nowadays, research on DMFCs has received increased attention in both academics and industries. However, many challenges remain before these systems become commercial, including their costs and durability. As a key material with a high-value cost, noble metal catalysts for both the anode and cathode sides face several problems, which hinder the commercialisation of DMFCs. This paper provides a detailed comprehensive review of recent progress in the development of nanocatalysts (NCs) for the anode and cathode reactions of DMFCs, based on Platinum, Platinum-hybrid, and Platinum-free materials. Particular attention is devoted to the systematisation of published experimental results tested in DMFC devices since 2015, with an emphasis on passive DMFC systems. In addition, a dedicated section was created to include modelling/theoretical studies. Some open problems and remaining challenges are also highlighted in the final section.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 47
Documentos
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