Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Construção de uma rubrica de avaliação para defesa pública: da definição de critérios ao protótipo
Publication

Construção de uma rubrica de avaliação para defesa pública: da definição de critérios ao protótipo

Title
Construção de uma rubrica de avaliação para defesa pública: da definição de critérios ao protótipo
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2021
Authors
Auf der Maur Tomé, Simone
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Hurst, Nicolas
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Pazos Anido, Marta
(Author)
FLUP
Lorenzo, Mónica
(Author)
FLUP
Almeida, José Domingues de
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Silva, Maria de Fátima Henriques da
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Nicolás Martínez, Pilar
(Author)
FLUP
Rodrigues, Sónia Valente
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Ellison, Maria
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Teixeira, Manuela
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Indexing
Publicação em Scopus Scopus
EBSCO
Google Scholar
Latindex
SHERPA/RoMEO
ProQuest
Redalyc
DOAJ
MIAR
Scientific classification
CORDIS: Humanities > language sciences
Other information
Resumo (PT): O artigo põe em discussão questões relacionadas com a construção de uma rubrica de avaliação para defesa pública de relatórios de mestrado em ensino de línguas. Suscitada pela necessidade de melhoria de procedimentos e harmonização de práticas e instrumentos de avaliação em diferentes cursos de mestrado em ensino de línguas, a criação de uma rubrica para avaliação da defesa pública do relatório final é o objeto desta comunicação. O texto tem a estrutura seguinte: (i) análise de documentos de referência para a defesa pública no contexto académico específico e de rubricas similares em uso noutros contextos; (ii) descrição do contexto comunicativo académico inerente ao género oral formal ‘defesa pública’ e das suas partes constitutivas; (iii) apresentação da estrutura da rubrica; (iv) enunciação das fases de produção do protótipo em construção.
Abstract (EN): The aim of this paper is to discuss issues related to the construction of an assessment rubric for the viva (public defense) of the final report resulting from teaching practice internships. Both theoretical and practical considerations which underpin the methodology adopted in this process will be discussed. The institutional context is the master’s degrees in teaching languages at the Faculty of Arts and Humanities, the University of Porto (FLUP). This process was initiated in response to a jointly-perceived need to enhance quality assurance in assessment procedures and to harmonize practices and instruments used in the different masters in teaching. Thus, the subject of this paper is the construction of a criteria-based rubric to assess performance levels for the evaluation of the viva of the teaching practice final report. The process underlying its construction entailed the following phases: (i) analysis of both regulatory documents for vivas at the University of Porto and of similar rubrics in use in other university contexts; (ii) description of the communicative situation inherent in this formal, oral discourse genre in an academic context and of its constituent parts; (iii) the structure of the assessment rubric; (iv) the writing of a prototype of the rubric.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
8078-Texto do artigo-23332-1-10-20220122 1536.28 KB
Related Publications

Of the same journal

Necessitamos realmente de metodologias qualitativas na investigação em educação? (2015)
Another Publication in an International Scientific Journal
Costa, AP; de Souza, FN; reis, lp
Unmanned: dimensão cívica e política de um videojogo (2018)
Article in National Scientific Journal
Lucinda Saldanha; Marta Pinto; Pedro D. Ferreira
Repensar as lideranças escolares em questões de aprendizagem e equidade (2015)
Article in National Scientific Journal
Elisabete Ferreira; Adélia Lopes; José Alberto Correia
Reconfiguring education and research in the European Higher Education Area (2018)
Article in National Scientific Journal
António M. Magalhães; Amélia Veiga

See all (30)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-10-08 01:04:02 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal