Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
Publication

O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores

Title
O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2018
Authors
Aguiar, Liliana
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Semedo, Alice
(Author)
FLUP
Conference proceedings International
Pages: 251-262
Conferência Internacional Genius Loci: lugares e significados
Porto, 20 a 22 de abril de 2016
Scientific classification
CORDIS: Humanities
Other information
Resumo (PT): "Ver, Tocar e Sentir a Maia" é um projeto de mediação patrimonial desenvolvido pelo Serviço Educativo do Museu de História e Etnologia da Terra da Maia que se submeteu a avaliação. O estudo de que aqui se dá conta incidiu na atividade ¿O Museu vai à escola com a Arqueologia¿. Pretendeu-se aferir o valor, o mérito e a utilidade do mesmo para a comunidade escolar, indagando perceções e aprendizagens. O plano de investigação teve de base o modelo inglês de aprendizagens em Museus, Inspiring Learning for all, desenvolvido pelo Museums, Libraries and Archives. A investigação efetuada permitiu conhecer as perceções, as motivações e os contributos do projeto para os processos de ensino e aprendizagem da comunidade escolar.
Abstract (EN): "Ver, Tocar e Sentir a Maia" is an heritage mediation project developed by the Educational Services at the Museu de História e Etnologia da Terra da Maia. e study carried out focused particularly on the activity ¿e Museum goes to school with archeology¿. It aimed at identifying its value, merit and usefulness to the school community, exploring perceptions and associated learning. e research plan was based on the English model for learning in museums, ¿Inspiring Learning for All¿, by the Museums, Libraries and Archives. is study allowed us to recognize perceptions, motivations and project contributions to the teaching and learning at local schools.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
alice_semedo_museu 143.12 KB
Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-09-05 00:21:49 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal