Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Projecto: Argumentar, precisa-se
Publication

Projecto: Argumentar, precisa-se

Title
Projecto: Argumentar, precisa-se
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2010
Authors
Ana Maria Faustino
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Ana Mouraz
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Carlinda Leite
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Jaime Villate
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
José Manuel Martins Ferreira
(Author)
FEUP
Rui Trindade
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Carla Figueiredo
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Daniela Pinto
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Sara Pinheiro
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Pages: 1-14
VI Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
Lima - Perú, 4 a 6 de Novembro de 2010
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Learning studies
Other information
Resumo (PT): O projecto Argumentar precisa-se! nasceu do pressuposto de que a competência argumentativa é crucial na estrutura curricular do Ensino Superior, quer porque muito do trabalho que é pedido aos estudantes precisa ser convenientemente argumentado, para poder ser cognitivamente apropriado, quer porque o exercício da democracia depende em larga medida dessa capacidade de escolher e justificar as escolhas, inerente ao raciocínio argumentativo. O ângulo de análise que sustenta o presente projecto preocupa-se, sobretudo, com a questão de saber como é que as unidade curriculares se referem, exigem e/ou promovem o raciocínio argumentativo, que é um aspecto decorrente do desenvolvimento curricular. O projecto recolheu e analisou trabalhos produzidos por estudantes do ponto de vista da mobilização de competências argumentativas, numa amostra constituída por trabalhos desenvolvidos em unidades curriculares de diferentes cursos do 1º ciclo das Faculdades de Engenharia e de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto, no 1º semestre do ano lectivo de 2009/2010. No presente texto dá-se conta dos resultados parcelares relativos às unidades curriculares pertencentes à Faculdade de Engenharia. Foi possível concluir que, apesar da definição de competências CDIO afins à necessidade de argumentação ¿ a resolução de problemas em engenharia constitui um elemento estruturante na organização curricular dos cursos de engenharia - os estudantes demonstram muito, explicam muito, mas não argumentam, porventura porque os professores, nas situações de avaliação, não os convidam a isso.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 14
Documents
File name Description Size
Villate_artigo_25 Projeto argumentar, precisa-se! 374.48 KB
Related Publications

Of the same scientific areas

Dificuldades dos professores na implementação de trabalhos laboratoriais em Biotecnologia. (2004)
Poster in a National Conference
Jorge Lima; Susana Pereira; Luís Calafate
Ih! Errei! Contribuições para uma prática mais competente (2007)
Book
Ana Starepravo; Ariana Cosme; Isabel Parolin; Júlio Furtado; Laura Barbosa; Luca Rischbieter; Marco Antonio Ferraz; Max Günther Haetinger; Rui Trindade; Sandra Bozza
Da Didáctica a uma Ciência do Aluno (1991)
Summary of Presentation in a National Conference
Luís Calafate

See all (14)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-31 02:13:45 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal