Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Platform for Educational Games Generation
Publication

Platform for Educational Games Generation

Title
Platform for Educational Games Generation
Type
Thesis
Year
2015-09-25
Authors
André Gomes Barbosa
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Thesis
Master's Degree
Dissertation
Scientific classification
FOS: Engineering and technology > Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Other information
Resumo (PT): O desenvolvimento de jogos para a educacação é uma área de pesquisa em crescimento. Ao longo dos últimos anos, os estudos apontam que o uso de jogos como um complemento ao ensino tradicional é muito mais eficiente e motivador do que utilizando apenas o me¿todo tradicional de ensino. Estes sa¿o são denominados jogos sérios. Este trabalho tem como objectivo ampliar e melhorar um jogo anteriormente desenvolvido para aprendizagem de testes de software sendo que os conteu¿dos do jogo são carregados de um arquivo XML. O jogo em si, iLearnTest, é composto por vários desafios que abrangem diversos tópicos sobre aprendizagem de testes de software. Uma vez que os dados sa¿o guardado e carregados a partir de um ficheiro isolado da implementac¿a¿o do jogo, torna-se bastante mais fa¿cil criar e editar novos ni¿veis ou ate¿ mesmo novos jogos para temas diferentes, bastando simplesmente editar um ficheiro XML. Esta nova abordagem transforma o iLearnTest numa framework em vez de um jogo, no sentido em que e¿ possi¿vel reutilizar os mesmos jogos como moldes para o processo de aprendizagem de uma variedade de temas
Abstract (EN): The development of games for education is a growing area of research. Over the past few years, studies point out that the use of games as a supplement to traditional learning is much more efficient and motivational than just using the traditional teaching method. These are called serious games. This work aims to extend and improve a previous game developed to learn software testing as the contents of the game are loaded from a XML file which would be separated from the game implementation. The game itself, iLearnTest, consists of several challenges which cover various themes regarding software testing learning. Since the content is saved to and loaded from a separate file from the game implementation, it becomes easier to create and edit new levels or even new games for diferent topics, simply by editing a XML file. This new approach turns iLearnTest into a framework rather than a game in the sense that it is possible to use the same game(s) as templates for the learning process of a variety of themes.
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 42
License type: Click to view license CC BY-NC
Documents
File name Description Size
PlatformForEducationalGamesGeneration Platform for Educational Games Generation 1166.00 KB
Related Publications

Of the same authors

iLearnTest - framework for educational games (2016)
Article in International Scientific Journal
Ana C. R. Paiva; Nuno Flores; Tânia P. B. Ribeiro; André G. Barbosa
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Instituto de Ciências Biomédicas Abel Salazar  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-10-17 at 08:17:03 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book