Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > University teachers' self-reflection on their academic growth

University teachers' self-reflection on their academic growth

Título
University teachers' self-reflection on their academic growth
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Pedrosa de Jesus, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Watts, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 43
Páginas: 454-473
ISSN: 1941-5257
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-T59
Abstract (EN): This study followed the academic growth of four university teachers, over a two-year period, with the intention of enhancing inquiry-based learning in practice. Data were generated within the natural settings of classrooms, laboratories and lecture halls, through the analysis of teaching materials, low-participation observation, informal discussions and semi-formal interviews. The research approach was based on a critical social paradigm, assuming principles of action-research methodology privileging a transitional `instructional coaching approach¿. Outcomes show a marked interest in the design and development of innovative approaches to teaching, learning, feedback and assessment. They demonstrated strong collaborative practices, insightful reflections on their teaching activities, and willingness to share evaluations both within and without of university contexts and successfully contributing thoughts and ideas to a wider audience.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Teacher professionalism towards transformative education: insights from a literature review (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Amélia Lopes; Assunção Folque; Margarida Marta; Rita Tavares Sousa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 10:46:17 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias