Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Inquiring children and elementary school teachers to diagnose their conceptions about islands

Inquiring children and elementary school teachers to diagnose their conceptions about islands

Título
Inquiring children and elementary school teachers to diagnose their conceptions about islands
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023-02-07
Autores
Marta Paz
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Revista
Vol. 14
Editora: Frontiers Media
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-EJN
Abstract (EN): Current challenges faced by modern societies assign larger importance to geological knowledge, particularly in the youngest, as geoscience education is an important path toward a more comprehensive understanding of the Earth's processes and, therefore, to achieve a more sustainable world. The present investigation aims to deepen the knowledge regarding the conceptions related to islands and island formation. Children's diagrams and drawings are prototypical representations of how they view and understand their world and can also illustrate misunderstandings in their knowledge. This study focuses on the conceptions of islands in elementary school children (K-9) and elementary school teachers. For that purpose, the investigation resorted to a small survey based on a drawing task. The sample consisted of 118 elementary school students (n = 118), whose ages ranged from 6 to 10 years, and their four elementary school teachers (n = 4), whose ages ranged from 43 to 49 years. In line with prior studies that acknowledged the existence of many misconceptions regarding geology topics, this investigation found unscientific ideas about islands, both in students and teachers. The study results also show that students and teachers share misconceptions about the formation of islands and their relation with the seafloor. The implications of our findings for science education are discussed, namely, the development of an Earth sciences education for elementary schooling and the construction of educational resources better adapted to the teaching and learning of the topic.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Perceção da Poluição dos Solos e impacto na biodiversidade: uma abordagem segundo a aprendizagem baseada na resolução de problemas (2019)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
Luís Calafate; Maria de Lurdes Alves; Marta Paz; Clara Vasconcelos; Sandra Ferraz
O uso de modelos e do V de Gowin no ensino da tectónica de placas. (2018)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
Clara Vasconcelos; M- Paz; M- J_ Mendonça; B. Monteiro
Antes da Última Gota: a Geoética e a Sustentabilidade de Águas Subterrâneas (2019)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
Luís Calafate; Marta Paz; Maria de Lurdes Alves; Sandra Ferraz; Clara Vasconcelos
Literacia científica no tema da vacinação contra a COVID-19: entre o comunicar e o ensinar. (2022)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; Marta Paz

Ver todas (7)

Da mesma revista

Status quo and inequalities of the statutory provision for young children in Ingland, 40 years on from warnock (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Castro-Kemp; Olympia Palikara; Catarina Grande
Professional experience before a PhD: does it pay off? (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Cadilhe; Beatriz Almeida; Ana Isabel Rodrigues; Marta Santos
Junior university: fostering young minds' interest in higher education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, V; Urbano, D; Pinto, IM; Maria D M C R Ribeiro da Silva; Graça, P; Soares, S; Almeida, T
Fostering humanization in education: a scoping review on mindfulness and teacher education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filipa soares; Amélia Lopes; Carla Serrão; Elisabete Ferreira

Ver todas (11)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 06:11:25 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias