Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Can explicit instruction help L2 learners overcome persistent L1 interference?: The case of free inversion in L2 English

Can explicit instruction help L2 learners overcome persistent L1 interference?: The case of free inversion in L2 English

Título
Can explicit instruction help L2 learners overcome persistent L1 interference?: The case of free inversion in L2 English
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2021
Livro
Indexação
Crossref
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciências da linguagem
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The present work investigates whether free inversion is difficult to eliminate from the L2 English grammars of L1 speakers of a null subject Romance language, European Portuguese (EP), and whether L1 interference can be overcome as a result of explicit instruction. The work comprises two interrelated studies: a study on subject placement in L2 English, which was conducted with advanced and near-native learners, using timed and untimed tasks, and a teaching intervention study, which was conducted with intermediate and advanced learners, using a pre-test/post-test design. Results reveal that, typically, free inversion is only fully eliminated from L1 EP – L2 English grammars at a near-native level and that instruction can help learners overcome L1 interference, but its effectiveness depends on learners’ proficiency level.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Chapter 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Resolução anafórica em português europeu L2: efeitos de animacidade e a posição do antecedente (2021)
Artigo em Revista Científica Nacional
Teixeira, Joana; Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana
Microvariação na resolução de sujeitos pronominais: português europeu vs. italiano (2021)
Artigo em Revista Científica Nacional
Madeira, Ana; Fiéis, Alexandra; Teixeira, Joana
Corpora and L2 acquisition: the L1 portuguese - L2 spanish subcorpus of CEDEL2 (2021)
Artigo em Revista Científica Nacional
Lozano, Cristóbal; Teixeira, Joana; Madeira, Ana
A estratégia da posição do antecedente em línguas românicas de sujeito nulo (2022)
Artigo em Revista Científica Nacional
Fiéis, Alexandra ; Madeira, Ana ; Teixeira, Joana

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-04 às 12:19:21 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias