Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning Frameworks in a Social-Intensive Knowledge Environment - An Empirical Study

Learning Frameworks in a Social-Intensive Knowledge Environment - An Empirical Study

Título
Learning Frameworks in a Social-Intensive Knowledge Environment - An Empirical Study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Revista
Vol. 27
Páginas: 699-725
ISSN: 0218-1940
Editora: World Scientific
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-CRF
Abstract (EN): Application frameworks are a powerful technique for large-scale reuse, but require a considerable effort to understand them. Good documentation is costly, as it needs to address different audiences with disparate learning needs. When code and documentation prove insuficient, developers turn to their network of experts. Nevertheless, this proves difficult, mainly due to the lack of expertise awareness (who to ask), wasteful interruptions of the wrong people and unavailability ( either due to intrusion or time constraints). The DRIVER platform is a collaborative learning environment where framework users can, in a non-intrusive way, store and share their learning knowledge while following the best practices of framework understanding (patterns). Developed by the authors, it provides a framework documentation repository, mounted on a wiki, where the learning paths of the community of learners can be captured, shared, rated, and recommended. Combining these social activities, the DRIVER platform promotes collaborative learning, mitigating intrusiveness, unavailability of experts and loss of tacit knowledge. This paper presents the assessment of DRIVER using a controlled academic experiment that measured the performance, effectiveness and framework knowledge intake of MSc students. The study concluded that, especially for novice learners, the platform allows for a faster and more effective learning process.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 27
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Understanding Frameworks Collaboratively : Tool Requirements (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nuno Flores; Ademar Aguiar
Wikis4SE 2009: wikis for software engineering (2009)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Aguiar, A; Flores, N; Merson, P
The concept of "ba" applied to software knowledge (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Nuno Flores; Ademar Aguiar; Hugo Sereno Ferreira
The concept of "Ba" applied to Software Engineering (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Nuno Flores; Ademar Aguiar; Hugo Sereno Ferreira
Reverse Engineering of Framework Design using a Meta-Patterns-based Approach (2005)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Nuno Flores; Ademar Aguiar

Ver todas (15)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-10 às 18:14:43 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias