Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons in classrooms of schools: risk assessment for primary school teachers

Carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons in classrooms of schools: risk assessment for primary school teachers

Título
Carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons in classrooms of schools: risk assessment for primary school teachers
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2017
Autores
Joana Madureira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eduardo de Oliveira Fernandes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marta Oliveira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cristina Delerue Matos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Simone Morais
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This study evaluated risks associated with inhalation exposure to carcinogenic PAHs for populations of primary schools teachers. Ten carcinogenic (probable, possible) PM2.5–bound PAHs were collected in indoor air of 9 classrooms at four Portuguese primary schools (PSC–PSR) during winter–spring 2014. The highest total levels of ten carcinogenic (Σ10PAH = 21.3–25.6 ng m–3) were found in classrooms at a school with busy traffic (in the surrounding streets) whereas the lowest indoor concentrations were obtained in classrooms of a school situated in residential zone (0.47–0.72 ng m–3). Dibenz[a,h]anthracene (21–29% of Σ10PAH), benzo[b]fluoranthene (13–28%) and naphthalene (5–40%) were the most abundant congeners in indoor air of classrooms, whereas benz[a]anthracene was among the least abundant PAHs (1–3%). Values of total incremental lifetime cancer risks (i.e. sum of risks of ten carcinogenic PAH congeners) were below the USEPA guideline level of 10–6 for teachers at all studied schools (independently of the duration of the employment) and thus the risks can be considered as negligible. © 2017 Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-10 às 17:16:23 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias