Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Junior university: fostering young minds' interest in higher education

Junior university: fostering young minds' interest in higher education

Título
Junior university: fostering young minds' interest in higher education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Silva, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Urbano, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinto, IM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria D M C R Ribeiro da Silva
(Autor)
FCUP
Graça, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Soares, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Almeida, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 8
Editora: Frontiers Media
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-48S
Abstract (EN): The Universidade Junior (U.Jr.) program, initiated by the University of Porto (U.Porto), Portugal, is a comprehensive educational initiative conducted during the summer months, primarily targeting the 10-18 age group. The program aims to promote science, technology, arts, humanities, and sports knowledge among elementary and secondary-level students and to influence their vocational choices and higher education aspirations. The study analyses the relationship between participation in the U.Jr. program and subsequent enrollment in higher education at U.Porto. It utilises data collected from 2006 to 2022, comparing U.Jr. participants with students who enrolled as freshmen at U.Porto. A Pearson correlation coefficient was applied to establish the connection between these datasets. Data analysis reveals a significant positive relationship between participation in U.Jr. and the choice of U.Porto for higher education. The study shows that 22 out of 100 first-year students at U.Porto in 2021 had previously attended U.Jr. Moreover, the geographical provenance of participants and U.Porto first-year students showed a robust correlation. The findings suggest that U.Jr. has a substantial impact on attracting students to U.Porto and influencing their academic choices. The program's diverse activities, coupled with its inclusive approach, have been instrumental in increasing the university's attractiveness and helping mitigate the country's low higher education rates. The study underscores the importance of such initiatives in shaping students' educational trajectories and choices for higher education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Status quo and inequalities of the statutory provision for young children in Ingland, 40 years on from warnock (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Castro-Kemp; Olympia Palikara; Catarina Grande
Professional experience before a PhD: does it pay off? (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Cadilhe; Beatriz Almeida; Ana Isabel Rodrigues; Marta Santos
Inquiring children and elementary school teachers to diagnose their conceptions about islands (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; Marta Paz
Fostering humanization in education: a scoping review on mindfulness and teacher education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filipa soares; Amélia Lopes; Carla Serrão; Elisabete Ferreira

Ver todas (11)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 07:04:23 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias