Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > OP223

Public School Challenges

Code: OP223     Acronym: DEP

Keywords
Classification Keyword
OFICIAL Educational Sciences

Instance: 2017/2018 - 2S

Active? Yes
Responsible unit: Education Sciences
Course/CS Responsible: Master Degree in Educational Sciences

Cycles of Study/Courses

Acronym No. of Students Study Plan Curricular Years Credits UCN Credits ECTS Contact hours Total Time
MCED 11 Official Curricular Structure 1 - 6 49 162
Mais informaçõesLast updated on 2018-02-08.

Fields changed: Teaching methods and learning activities, Componentes de Avaliação e Ocupação, Fórmula de cálculo da classificação final

Teaching language

Portuguese

Objectives

x

Learning outcomes and competences

x

Working method

Presencial

Pre-requirements (prior knowledge) and co-requirements (common knowledge)

x

Program

x

Mandatory literature

Correia, J. A.; Para uma teoria crítica em educação, Porto Editora, 1998
Derouet, J.-L.; L'École dans plusiers mondes, De Boeck Université
Dubet, F. ; O que é uma escola justa, Seuil, 2004
Diniz-Pereira, J. & Zeichner, K. ; Justiça social. Desafio para a formação de professores, Autêntica, 2008
Pereira, F. ; Educação pública, formação de professores e epistemologia(s) do trabalho docente. Relatório da unidade curricular., Repositório da FPCEUP. Provas de Agregação., 2016

Complementary Bibliography

Bonal, X.; La educación en tempos de globalización: quién se beneficia?, Educacão e Sociedade, vol. 30, nº 108, 653-671, 2009
Estevão. C.; Justiça complexa e educação. Uma reflexão sobre a dialectologia da justiça em educação, Revista Crítica de Ciências Sociais, nº 64, 107-134, 2002
Pereira, F.; Initial teacher education for social justice and teaching work in urban schools: An (im)pertinent reflection, Alberta Journal of educational Research, 59(2), 162-180, 2013
Tardif, M. & Lessard, C. ; O trabalho docente. Elementos para uma teoria da docência como profissão de interações humanas, Vozes, 2005
Imbert, F.; La question de l'éthique dans le champ éducatif. Pour une praxis pédagogique, Matrice, 1987

Teaching methods and learning activities

x

keywords

Social sciences > Educational sciences
Social sciences

Evaluation Type

Distributed evaluation with final exam

Assessment Components

designation Weight (%)
Apresentação/discussão de um trabalho científico 20,00
Trabalho escrito 50,00
Trabalho prático ou de projeto 30,00
Total: 100,00

Amount of time allocated to each course unit

designation Time (hours)
Apresentação/discussão de um trabalho científico 2,00
Estudo autónomo 30,00
Frequência das aulas 46,00
Trabalho de investigação 54,00
Trabalho escrito 30,00
Total: 162,00

Eligibility for exams

x

Calculation formula of final grade

x

Examinations or Special Assignments

x

Internship work/project

x

Special assessment (TE, DA, ...)

x

Classification improvement

x

Observations

x
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-11-24 at 20:05:01 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book