Deepened Topics in Education and Deafness
| Keywords |
| Classification |
Keyword |
| OFICIAL |
Educational Sciences |
Instance: 2017/2018 - 2S
Cycles of Study/Courses
Teaching language
Portuguese
Objectives
To translate.
Learning outcomes and competences
Working method
Presencial
Pre-requirements (prior knowledge) and co-requirements (common knowledge)
Program
Mandatory literature
Canário Rui;
Educação de adultos. ISBN: 972-8036-21-3
Carvalho Rómulo de;
História do ensino em Portugal. ISBN: ISBN 972-31-0173-4
Correia José Alberto;
Para uma teoria crítica em educação. ISBN: 972-0-34127-0
Dale Roger;
Globalização e educação
MAGALHÃES, A. M. e STOER, S. R. ; A Escola para Todos e a Excelência Académica. , Porto: Profedições, 2002
MALGLAIVE, Gérard ; Ensinar Adultos, Porto, Porto Editora., 1995
MATOS, Manuel, S. ; Teorias e práticas da formação, Porto, Edições ASA., 1999
SANTOS, Boaventura Sousa ; Por uma concepção multicultural de direitos humanos, Revista Crítica de Ciências Sociais, 48, 1-32., 1997
STOER, S. R. e MAGALHÃES, A. M. ; A Diferença Somos Nós – a gestão da mudança social e as políticas educativas e sociais, Porto: Ed. Afrontamento., 2005
STOER, Stephen R., MAGALHÃES, António M. e RODRIGUES, David ; Os Lugares da Exclusão Social, S.Paulo: Cortez Editora, 2004
Teaching methods and learning activities
Evaluation Type
Distributed evaluation without final exam
Assessment Components
| designation |
Weight (%) |
| Participação presencial |
30,00 |
| Trabalho de campo |
20,00 |
| Trabalho escrito |
50,00 |
| Total: |
100,00 |
Amount of time allocated to each course unit
| designation |
Time (hours) |
| Estudo autónomo |
82,00 |
| Frequência das aulas |
40,00 |
| Trabalho escrito |
40,00 |
| Total: |
162,00 |
Eligibility for exams
Calculation formula of final grade
Examinations or Special Assignments
Internship work/project
Special assessment (TE, DA, ...)
Classification improvement