Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > Literacia(s) digital(ais): definições, perspetivas e desafios
Publication

Literacia(s) digital(ais): definições, perspetivas e desafios

Title
Literacia(s) digital(ais): definições, perspetivas e desafios
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2016
Authors
Santos, Rita
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Azevedo, José
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page Without ORCID
Pedro, Luís
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
Title: Media & JornalismoImported from Authenticus Search for Journal Publications
Vol. 15 No. 17
Pages: 17-44
ISSN: 1645-5681
Other information
Authenticus ID: P-00V-XEM
Resumo (PT): Este artigo centra-se na discussão dos vários conceitos que são utilizados paradesignar os conhecimentos, aptidões e atitudes necessários para lidar com as mudanças trazidas pelos meios digitais. O poder integrador que o conceito de literacia digital pode assumir e sugerir leva a que neste texto seja dado especial enfoque à sua análise, abordando-se a sua evolução e as principais perspetivas sobre o seu significado. Pelo facto de a noção de competência digital estar fortemente relacionada com a de literacia digital, esse conceito é também abordado. O artigo conclui com a apresentação de um conjunto de iniciativas existentes para o desenvolvimento de novas formas de literacias relacionadas com o ambiente digital que carateriza a Sociedade da Informação atual, reforçando a pertinência destes temas no contexto atual.
Abstract (EN): This article focuses on the discussion of the various concepts used to describe the knowledge, skills and attitudes that are needed to deal with the changes brou‑ ght by the digital media environment. Due to the integrative power that the concept of digital literacy can take on and indicate, the authors give special emphasis to its analysis, approaching its evolution and the main perspectives concerning its mea‑ ning. Since the concept of digital competence is strongly related to digital literacy, this notion is also addressed. The final section of the article presents several existing initiatives for the de‑ velopment of new forms of literacies related to today’s digital information society, reinforcing the relevance of these issues in the current context.
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
3485-Texto do Artigo-13062-1-10-20160915 2616.02 KB
Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-30 at 01:26:01 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal