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Disc Jockey and Video Jockey - Producing Meaning With Songs and Images : An interview with Alexandre Fernandes, sound engineer (School of Audio Engineering - London) and instructor at Digipro Academy / Dance Planet (Portugal)

Título
Disc Jockey and Video Jockey - Producing Meaning With Songs and Images : An interview with Alexandre Fernandes, sound engineer (School of Audio Engineering - London) and instructor at Digipro Academy / Dance Planet (Portugal)
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Marinho, Jorge
(Autor)
FLUP
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Pais, Cristiana
(Autor)
FLUP
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Gouveia, Júlia
(Autor)
FLUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da comunicação
Outras Informações
Abstract (EN): During this interview, Alexandre Fernandes, also known as Alex Fx, provides us with his perspective with regard to the work of the disc jockey (DJ) and the video jockey (VJ), particularly taking into account the possible combination of both professionals.The sequence of songs the DJ plays leads Alexandre Fernandes to reflect on how to put together a musical (macro)narrative. In this regard, the role of the playlist is called into question. Alexandre Fernandes highlights the importance of reading the dance floor.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Published December 17, 2014. Disponível em: http://www.marinho-mediaanalysis.org/2014/12/disc-jockey-and-video-jockey-producing_17.html
Documentos
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