Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The importance of physical education classes in pre-school children

The importance of physical education classes in pre-school children

Título
The importance of physical education classes in pre-school children
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
vale, s
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
santos, r
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
soares-miranda, l
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
silva, p
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
mota, j
(Autor)
FADEUP
Revista
Vol. 47
Páginas: 48-53
ISSN: 1034-4810
Editora: Wiley-Blackwell
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Medicina clínica
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-Z09
Abstract (EN): Aim: The purpose of this study was to analyse differences between total physical activity (TPA) and moderate-to-vigorous PA (MVPA) of pre-school children during daily school hours when they attended the physical education class (PED) and school days without PE class (NPED) and to assess the contribution of PE classes to TPA in school hours. Methods: The sample was composed of 193 pre-school healthy children (96 girls) aged from three to five years old and was conducted between February and December of 2008. Children wore accelerometers for at least four consecutive days during school hours. Data were analysed with specific software, age-specific counts-per-minute cut-off points and a 5 s epoch were used. Independent and general linear model repeated measures were used to assess differences between gender and differences between different days within each gender, respectively. Results: Boys engaged more MVPA than girls (P < 0.05). During PED, pre-school children engaged significantly more in TPA and MVPA than during NPED (P < 0.05). PE class contributed, on average, 27.7% for the TPA and 32.8% of daily MVPA during PED in both gender. Conclusion: The results of this study suggest that structured PA such as a PE class increased the daily TPA and MVPA level of pre-school children.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: susanavale@hotmail.com
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Influence Of Physical Activity Recommendations On C-reactive Protein And Autonomic Function Of Young Adults (2010)
Outras Publicações
soares-miranda, l; vale, s; silva, p; santos, r; mota, j
Relationship of objective measurement of physical activity during school hours and BMI in preschool children (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
vale, s; santos, r; silva, p; soares-miranda, l; mota, j
High levels of C-reactive protein are associated with reduced vagal modulation and low physical activity in young adults (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
soares-miranda, l; negrao, ce; antunes-correa, lm; nobre, ts; silva, p; santos, r; vale, s; mota, j
Compliance with physical activity guidelines in preschool children (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
vale, s; silva, p; santos, r; soares-miranda, l; mota, j
Benefits of achieving vigorous as well as moderate physical activity recommendations: Evidence from heart rate complexity and cardiac vagal modulation (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
soares-miranda, l; sandercock, g; vale, s; silva, p; moreira, c; santos, r; mota, j

Da mesma revista

Potentially unrecognised pain in children: Population-based birth cohort study at 7 years of age (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gorito, V; Monjardino, T; Inês Azevedo; Lucas, R
Body image and depressive symptoms in 13-year-old adolescents (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Almeida, S; Severo M; Araujo, J; Lopes C; Ramos E
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 05:06:13 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico