Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Rotation in secondary school: Teaching the effects of frictional force

Rotation in secondary school: Teaching the effects of frictional force

Título
Rotation in secondary school: Teaching the effects of frictional force
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2005
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Sampaio E Sousa, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Physics EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 40
Páginas: 257-265
ISSN: 0031-9120
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-DKR
Abstract (EN): Frictional force is a source of misconceptions among students, as teachers know from daily experience. This is confirmed by many studies carried out by investigators from all over the world. Surprisingly (or perhaps not), we have found some of these misconceptions among physics school teachers and senior students of physics education courses participating in a workshop in Portugal. In this article we discuss conceptual problems involving frictional force in rotating bodies and suggest teaching strategies based on problem solving, in order to ensure meaningful learning of this difficult topic. © 2005 IOP Publishing Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Should we use colours as symbolic representations of hot and cold? (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio e Sousa, A
Helping students understand real capacitors: Measuring efficiencies in a school laboratory (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio e Sousa, A

Da mesma revista

Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Using scratch programming to control photogates in educational physics experiments (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Da Silva, LF; Carvalho, PS
Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM
Using computational simulations to confront students' mental models (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, R; Simeao Carvalho, P
The bottle flip challenge demystified: Where is the centre of mass? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, MJ

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 06:36:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico