Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Helping students understand real capacitors: Measuring efficiencies in a school laboratory

Helping students understand real capacitors: Measuring efficiencies in a school laboratory

Título
Helping students understand real capacitors: Measuring efficiencies in a school laboratory
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2008
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Sampaio e Sousa, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Physics EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 43
Páginas: 400-406
ISSN: 0031-9120
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-MP4
Abstract (EN): A recent reform in the Portuguese secondary school curriculum reintroduced the study of capacitors. Thus we decided to implement some experimental activities on this subject with our undergraduate students in physics education courses. A recent announcement of a new kind of capacitor being developed by a team of scientists at Massachusetts Institute of Technology (MIT), which makes use of nanotechnologies, was a great motivation for the study of a topic that could easily be considered 'out of time'. Since this new kind of capacitor is being seen as the battery of the future, our focus was essentially on efficiency measurements, motivating students to obtain, respectively, the time constant and the energies stored and supplied during the charge and discharge processes, from experimental graphics representing the power as a function of time in real capacitors. © 2008 IOP Publishing Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Should we use colours as symbolic representations of hot and cold? (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio e Sousa, A
Rotation in secondary school: Teaching the effects of frictional force (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Sampaio E Sousa, A

Da mesma revista

Virtual experimental activities: a new approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, M; Carvalho, PS
Using scratch programming to control photogates in educational physics experiments (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Da Silva, LF; Carvalho, PS
Using image modelling to teach Newton's Laws with the Ollie trick (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, MA; Carvalho, PS; Vianna, DM
Using computational simulations to confront students' mental models (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, R; Simeao Carvalho, P
The bottle flip challenge demystified: Where is the centre of mass? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, PS; Rodrigues, MJ

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 04:48:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico