Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > An Incremental Probabilistic Model to Predict Bus Bunching in Real-Time

An Incremental Probabilistic Model to Predict Bus Bunching in Real-Time

Título
An Incremental Probabilistic Model to Predict Bus Bunching in Real-Time
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Luis Moreira Matias
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joao Gama
(Autor)
FEP
Joao Mendes Moreira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Jorge Freire de Sousa
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 227-238
13th International Symposium on Intelligent Data Analysis (IDA)
Leuven, BELGIUM, OCT 30-NOV 01, 2014
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores > Cibernética > Inteligência artificial
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-Z2A
Abstract (EN): In this paper, we presented a probabilistic framework to predict Bus Bunching (BB) occurrences in real-time. It uses both historical and real-time data to approximate the headway distributions on the further stops of a given route by employing both offline and online supervised learning techniques. Such approximations are incrementally calculated by reusing the latest prediction residuals to update the further ones. These update rules extend the Perceptron's delta rule by assuming an adaptive beta value based on the current context. These distributions are then used to compute the likelihood of forming a bus platoon on a further stop - which may trigger an threshold-based BB alarm. This framework was evaluated using real-world data about the trips of 3 bus lines throughout an year running on the city of Porto, Portugal. The results are promising.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Validating the coverage of bus schedules: A Machine Learning approach (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joao Mendes Moreira; Luis Moreira Matias; Joao Gama; Jorge Freire de Sousa
Improving Mass Transit Operations by Using AVL-Based Systems: A Survey (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luis Moreira Matias; João Mendes-Moreira; Jorge Freire de Sousa; Joao Gama

Das mesmas áreas científicas

Web mining for the integration of data mining with business intelligence in web-based decision support systems (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Marcos Aurélio Domingues; Alípio M. Jorge; Carlos Soares; Solange Oliveira Rezende
Using Multivariate Adaptive Regression Splines in the Construction of Simulated Soccer Team's Behavior Models (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Henriques Abreu; Daniel Castro Silva; Joao Mendes Moreira; Luis Paulo Reis; Julio Garganta
Optimal leverage association rules with numerical interval conditions (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alipio Mario Jorge; Paulo J Azevedo
Improving the accuracy of long-term travel time prediction using heterogeneous ensembles (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joao Mendes Moreira; Alipio Mario Jorge; Jorge Freire de Sousa; Carlos Soares

Ver todas (56)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 21:15:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico