Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Effects of schooling and literacy on linguistic abstraction: the role of holistic vs. analytic processing styles

Effects of schooling and literacy on linguistic abstraction: the role of holistic vs. analytic processing styles

Título
Effects of schooling and literacy on linguistic abstraction: the role of holistic vs. analytic processing styles
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2010
Autores
Olivier Klein
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paulo Ventura
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Leonel Garcia Marques
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Laurent Licata
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gün R. Semin
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 40 7
Páginas: 1095-1102
ISSN: 0046-2772
Editora: Wiley-Blackwell
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 3 Citações
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-0FJ
Abstract (EN): Schooling in a Western cultural environment has been shown to promote context-free (analytic) at the expense of context-dependent (holistic) processing. In the present study, we examined whether these differences in processing styles also induce a tendency to use more abstract (i.e., dispositional) language when describing human behaviors. Portuguese literate, illiterate, and ex-illiterates were asked to freely describe behaviors presented visually. Using the linguistic category model, we found that literates relied on more abstract descriptions than ex-illiterates and illiterates. This effect of schooling was strongly associated with their relative superiority on an analytic (vs. holistic) task. These findings suggest that schooling influences the elaboration of social information. Copyright (C) 2010 John Wiley & Sons, Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: oklein@ulb.ac.be
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000285312200001">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-78649556713&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The process of value-meaning construction: a cross-sectional study (1997)
Artigo em Revista Científica Internacional
Isabel Menezes; Bártolo Paiva Campos
The black sheep effect: extremity of judgments towards ingroup members as a function of group identification (1988)
Artigo em Revista Científica Internacional
José Marques; V. Yzerbyt; J. Leyens
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 14:28:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico