Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The process of value-meaning construction: a cross-sectional study

The process of value-meaning construction: a cross-sectional study

Título
The process of value-meaning construction: a cross-sectional study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1997
Autores
Revista
Vol. 27 1
Páginas: 55-73
ISSN: 0046-2772
Editora: Wiley-Blackwell
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-CD2
Abstract (EN): A doss-sectional study within Portuguese adolescents, young adults and adults is presented in an attempt to explore the process of value-meaning construction. A model of values psychological structure developed by Schwartz and Bilsky (1987, 1990) is evaluated within a sample of 600 subjects. Such a model presupposes the existence of a universal organization of values on 10 content domains or motivational types. Schwartz's value survey was used to measure subjects' value priorities. Results reveal the validity of the predefined motivational types on the three samples although there are some structural variations between the samples. Such variations mall be attributed to the development characteristics of each group. Cognitive-developmental theory emerges as an adequate framework for the analysis of results, assuming the active role of the subject on the process of constructing personal-meaning-theories out of reality.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=A1997WE39000004">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-0031539225&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The affective dimension of education: european perspectives (2005)
Livro
Isabel Menezes ; Joaquim Luís Coimbra ; Bártolo Paiva Campos
The structure of high-school students' values (1991)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Isabel Menezes ; Anne Marie Fontaine; Bártolo Paiva Campos
Values in education: definitely 'your feet are always in the water' (2000)
Capítulo ou Parte de Livro
Isabel Menezes; Bártolo Paiva Campos
Students' perceptions of classroom climate: an evaluation of the effects of a PSE intervention (1998)
Capítulo ou Parte de Livro
Isabel Menezes; Bártolo Paiva Campos
Psicología comunitaria en Portugal (1998)
Capítulo ou Parte de Livro
Isabel Menezes; Bártolo Paiva Campos

Ver todas (17)

Da mesma revista

The black sheep effect: extremity of judgments towards ingroup members as a function of group identification (1988)
Artigo em Revista Científica Internacional
José Marques; V. Yzerbyt; J. Leyens
Effects of schooling and literacy on linguistic abstraction: the role of holistic vs. analytic processing styles (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Olivier Klein; Paulo Ventura; Tânia Fernandes; Leonel Garcia Marques; Laurent Licata; Gün R. Semin
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 18:19:57 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico