Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Students' management of goals in the natural classroom setting: Methodological implications

Students' management of goals in the natural classroom setting: Methodological implications

Título
Students' management of goals in the natural classroom setting: Methodological implications
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2004
Autores
Teresa Gonçalves
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 9 4
Páginas: 198-209
ISSN: 1016-9040
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-000-7FG
Abstract (EN): The conceptualization of goals as projects of person-environment relationships emphasizes the mutual influences of individuals and situations. This interactionistic view leads to a focus goal research on current behaviour in proximal contexts. Moreover, within the real classroom context, as students encounter situations implying new demands and new opportunities, diverse and multiple goals are potentially elicited. Exploring these assumptions, the present study examined the strategies that students use to deal with multiple goals during ongoing classroom activities. Instead of valuing behavioural and phenomenological approaches as alternative models, we used both observed behaviour and reported intentions viewed as representing two different levels of action, to allow a more comprehensive understanding of students' strategies. This approach is consistent with a contextualized view of action orientation, and with a view of goal-directed behaviour as hierarchically organized (Frese & Stewart, 1984, Silbereisen Eyferth, 1986; Volpert, 1982). To this effect, in a multiple case study of eight (6th-grade) students, methods included (a) videotaping, and interpretation of the student's actual behaviour (the researcher perspective) in natural classroom settings, and (b) semi-structured interviews regarding the student's individual purposes (subjective perspective)for those activities. Results revealed diverse forms of goal management such as the automatization of certain action-orientations and the monitoring of action emergence and duration. Moreover, results illuminated the function of certain goals within the overall action sequence.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: marina@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000225519400002">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-9344269369&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The role of motivational beliefs in students' school trajectory from basic to junior high school (2003)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Marina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves
The evolution and role of school engagement along basic school (2010)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Isabel Roque; Marina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves
Students' multiple goals profiles and their differential relations with academic performance (2010)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Teresa Gonçalves; Marina Serra de Lemos
Exploring the nature of achievement goals through their relations with school-related control beliefs [summary] (2007)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Teresa Gonçalves; Marina Serra de Lemos
SVS: Escala de Vitalidade Subjetiva (2013)
Capítulo ou Parte de Livro
R. M. Ryan; C. M. Frederick; Marina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves; Cristina Coelho

Ver todas (17)

Da mesma revista

Why does grief hurt?: a systematic review of grief and depression in adults (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Diana Moreira; Andreia Azeredo; Diana Sá Moreira; Marisalva Fávero; Valéria Sousa Gomes
Understanding the Assessment of the Will to Die and Its Link With Hastened Death Requests Findings From a Systematic Review (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pereira, HP; Marina, S; Simoes, MR; Ricou, Miguel
Therapeutic responsiveness: a systematic literature review (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cláudia Calaboiça; Rafaela Monteiro; Márcia Silva Azevedo; Liliana Meira; Anita Santos
The Psychology of Euthanasia Why There Are No Easy Answers (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Miguel Ricou; Wainwright, T
The identification of negative emotions through a go/no-go task comparative research in criminal and non-criminal psychopaths (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Iria; Fernando Barbosa; Rui Paixao

Ver todas (19)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-23 às 09:09:08 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico