Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Comparative Study on Curiosity with Attention, Memory and Empowerment

Comparative Study on Curiosity with Attention, Memory and Empowerment

Título
Comparative Study on Curiosity with Attention, Memory and Empowerment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2025
Autores
Duarte, FF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lau, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 92-97
2025 International Conference on Autonomous Robot Systems and Competitions-ICARSC-Annual
Funchal, PORTUGAL, APR 02-03, 2025
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-018-RSS
Abstract (EN): Currently, most Deep Reinforcement Learning agents train their policy via the feedback signal provided by the environment, during the agent-environment interaction loop. This feedback, in the form of a reward signal, is usually task specific and manually hand engineered. However, in many real-world scenarios of interest, it is very hard or even unfeasible to manually craft this reward function. In other cases, the reward signal provided to the agent may be too sparse, hindering the learning process. Curiosity is a research field that aims to address these issues by endowing the agent with an intrinsic reward signal, allowing it to continue to explore its environment even in the absence of an external feedback signal. This work revisits the Intrinsic Curiosity Module, a formulation of curiosity based on the prediction error, and augments it with techniques from other research areas, such as attention and memory. An agent based on empowerment is also used in this comparative study, for completeness. The Atari 2600 videogame benchmark was used to perform and validate all the experiments.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Study on LSTM and ConvLSTM Memory-Based Deep Reinforcement Learning (2024)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Duarte, FF; Lau, N; Pereira, A; reis, lp
Revisiting Deep Attention Recurrent Networks (2023)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Duarte, FF; Lau, N; Pereira, A; reis, lp
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-26 às 05:54:09 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico