Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Project-Based Learning in a Mechanical Engineering Course: A new proposal based on student's views

Project-Based Learning in a Mechanical Engineering Course: A new proposal based on student's views

Título
Project-Based Learning in a Mechanical Engineering Course: A new proposal based on student's views
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Barbosa, FV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lobarinhas, PAM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teixeira, SFCF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Teixeira, JCF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 50
Páginas: 767-804
ISSN: 0306-4190
Editora: SAGE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-4BH
Abstract (EN): The evolution of learning in higher education is nowadays evident. Several discussions and studies have been performed about new methodologies that can disrupt the way the classes are taught in universities. In this context, Project-Based Learning (PBL) is the most emphasized. In the Mechanical Engineering course at the University of Minho (UM), the Integration Project (IP) courses apply a PBL methodology, being these classes the differentiating element of the Integrated Master in Mechanical Engineering (IMME) compared with other Portuguese universities. However, even if the innovative aspect of this approach is recognized nationally, the opinions between students and Professors, about the structure and organization of this class, are still divided. In that sense, this work presents a new proposal for the IP courses in which the opinion of students and successful models implemented in international universities are considered. This study analyses the best PBL methodologies implemented in Engineering courses and presents a PBL model actually implemented at the IMME. This information is combined with the student's views obtained from a survey conducted at the Department of Mechanical Engineering (DEM), regarding the actual PBL model. Through this study, a new proposal for the IP courses is presented. This proposal intends to provide an effective answer to the necessity of the students, using successful tools and methodologies to improve the teaching and learning process in the IMME course. Through this proposal, it is expected to increase the learning process and motivation of the students making them better prepared for a productive profession.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 38
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Editorial of International Journal of Mechanical Engineering Education (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
da Silva, LFM
Teaching ceramic materials in mechanical engineering: An active learning experience (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jorge Lino; Teresa P. Duarte
Scientific publication indices at FEUP and mechanical engineering departments in Portugal (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, VC; Lopes, AM; da Silva, LFM
Instrumentation for measurement: A case study on conceptual versus problem-solving knowledge (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo; Diana Urbano; Chouzal M.F.

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-23 às 01:40:33 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico