Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Nurses¿ promotion of Mental Health First Aid Training Programmes for upper secondary students: a modified Delphi approach

Nurses¿ promotion of Mental Health First Aid Training Programmes for upper secondary students: a modified Delphi approach

Título
Nurses¿ promotion of Mental Health First Aid Training Programmes for upper secondary students: a modified Delphi approach
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Costa, TFO
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moreno Poyato, AR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sampaio, FMC
(Autor)
ESEP
Lluch Canut, MT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sequeira, CAC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Título: BMC NursingImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 22
ISSN: 1472-6955
Editora: Springer Nature
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-9F7
Abstract (EN): Background: Mental Health First Aid Training Programmes can be carried out by nurses in schools. Adolescents have reported the importance of these interventions, the contents to be addressed, and intervention strategies that should be used. Mental health nurses have also discussed the characteristics of these training programmes. This study sought to create a consensus on the features of Mental Health First Aid Training Programmes promoted by nurses aimed at upper secondary students. Methods: A descriptive mixed method study was developed using the modified e-Delphi technique. Original statements on the topic were drawn from the results section of previous studies with nurses and adolescents. The statements were included in a structured online questionnaire. An expert panel of 78 mental health nurses participated in the two-rounds online survey from October to December 2021. Absolute and relative frequencies of responses were analysed. The experts¿ comments were also considered. Results: In the first round, experts suggested 4 new ideas about training programmes. Experts took a position on a total of 59 declarations. At least 75% of participants agreed with 58 statements about training programmes, namely about facilitators, intervention foci, evaluation methodology, participants, the implementation context, period and regularity, intervention strategies and content. The experts¿ opinions differed only in one statement that expressed the impaired sexual behaviour as a mental health problem to be addressed in the training programmes. Conclusions: Mental health nurses can lead the delivery of training programmes in upper secondary schools, improving adolescent competencies in mental health. Several educational approaches can be used to teach about mental health, related problems and actions underlying these conditions. Valid and appropriate assessment methods must be used. Our findings guide the planning, implementation and evaluation of these interventions in upper secondary schools and encourage nurses to explore these programmes and include them in their educational curricula. © 2023, The Author(s).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Nursing approaches to self-care, self-management, and adaptation to illness (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Audulv, Å; Sampaio, F; Sousa, C
Transcultural adaptation and psychometric properties of the spanish version of the therapeutic relationship Assessment Scale-Nurse (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Merino, JR; Coelho, J; Sampaio, F; Aguera, Z; Llobet, MP; Canut, TL; Nogueira, OR; Ruiz, AV; Sequeira, C; Poyato, AM
Perspectives of adult patients with mental health disorders on the relationship with nurses: a focus group study (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Coelho, J; Poyato, AM; Merino, JR; Sequeira, C; Sampaio, F
From the first to the fourth critical period of COVID-19: what has changed in nursing practice environments in hospital settings? (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, OMPL; Cardoso, MF; Trindade, LD; da Rocha, CG; Paulo Teles; Pereira, S; Coimbra, V; Ribeiro, MP; Reis, A; Faria, ADA; da Silva, JMAV; Leite, P; Barros, S; Sousa, C

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 08:43:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico