Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Why are you still waiting in long lines? Intention to use mobile payment applications in department stores

Why are you still waiting in long lines? Intention to use mobile payment applications in department stores

Título
Why are you still waiting in long lines? Intention to use mobile payment applications in department stores
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2025
Autores
Mogollón Ruiz, Diana
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bazo Quintana, Pedro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 155-168
International Conference on Communication and Applied Technologies (ICOMTA 2024)
Lima, Peru, 2024
Indexação
Crossref
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): An innovative technology of recent implementation is the in-store mobile payment applications, which offer the possibility of scanning the barcodes of products and paying for them through the application inside the store, avoiding checkout lines. Despite the convenient shopping experience, app usage penetration is low in some countries. To predict the intention to use the app, the research uses the Technology Acceptance Model (TAM) and includes the variables mobility, personal innovativeness, subjective norms, and perceived risk. A total of 250 surveys were conducted through an online questionnaire to customers between 18 and 36 years old from the three main department stores in Lima. The results showed that mobility has a positive impact on the ease of use and perceived usefulness of the application-variables that in turn influence the intention to use it-; while personal Innovativeness has no influence on these three variables. Subjective norm has an impact on perceived ease of use and intention to use, but not on perceived useful-ness, and perceived risk has a negative impact on intention to use.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 15:34:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico