Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Press funding and strategies in online and offline business: the Portuguese case

Press funding and strategies in online and offline business: the Portuguese case

Título
Press funding and strategies in online and offline business: the Portuguese case
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Faustino, Paulo
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Martins, Carla
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 2516-3523
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
EBSCO
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Media managers are facing a variety of profound and disruptive challenges generated by the impact of digitization and platformization on the production, distribution and consumption of media goods. Interestingly, platforms provide users with the opportunity to become providers of information (‘produsers’). The technological ecology requires publishing organizations to constantly rethink and adjust their competitive strategies and business models to achieve financial sustainability. Based on interviews with media industry players, this article intends to understand Portuguese newspaper companies’ funding models, business challenges in a pre-pandemic period, and how managers were reacting and adapting their practices. This study has found that the companies demonstrated the predominant implementation of management practices aimed at exploring mixed revenue sources – that is, through the traditional activity of selling advertising and newspapers and the support of paper and the sale of digital advertising content. Companies where the main source of revenue came from a mixed-model ended up, for the most part, investing more, or having more participation, in digital, with a few exceptions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Received: 03 Jan 2024, Accepted: 21 Mar 2024, Published online: 18 Sep 2024
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Comunicação, media e indústrias criativas na era digital (2020)
Livro
Faustino, Paulo ; Martins, Carla; Puentes, Iván ; Belda, Francisco
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 01:14:44 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico