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Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) Activities of Sports Clubs in Portugal on Brand Attitude and Electronic Word-of-Mouth Intention

Título
Impact of Corporate Social Responsibility (CSR) Activities of Sports Clubs in Portugal on Brand Attitude and Electronic Word-of-Mouth Intention
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022
Autores
Tavares, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Garcia, JE
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Fonseca, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
teixeira, a
(Autor)
FMUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 630-640
World Conference on Information Systems and Technologies (WorldCIST)
ELECTR NETWORK, APR 12-14, 2022
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-GTK
Abstract (EN): This research aims to analyze Corporate Social Responsibility (CSR) in the Sports Industry, specifically in the universe of sports clubs in Portugal. The main goal was to understand what the fans' perceptions on CSR practices of Portuguese sports clubs are, and how these perceptions influence their brand attitude and e-WOM intention. A questionnaire survey was conducted, obtaining a total of 159 responses. The research results show that the fans' perception of CSR initiatives positively influences their identification with the club, pride, word-ofmouth (WOM), electronic word-of-mouth (e-WOM) and the intention to remain members. The intention to become paid members of a sports club is not influenced by the fan's perception of CSR. However, their familiarity with the clubs' CSR initiatives positively influences their identification with the club, WOM and eWOM. In addition, relevant managerial implications are provided for sports club's managers as to how to improve CSR communication and create long-term benefits for the clubs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
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