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LSTM, ConvLSTM, MDN-RNN and GridLSTM Memory-based Deep Reinforcement Learning

Título
LSTM, ConvLSTM, MDN-RNN and GridLSTM Memory-based Deep Reinforcement Learning
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2023
Autores
Duarte, FF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lau, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-FJN
Abstract (EN): Memory-based Deep Reinforcement Learning has been shown to be a viable solution to successfully learn control policies directly from high-dimensional sensory data in complex vision-based control tasks. At the core of this success lies the Long Short-Term Memory or LSTM, a well-known type of Recurrent Neural Network. More recent developments have introduced the ConvLSTM, a convolutional variant of the LSTM and the MDN-RNN, a Mixture Density Network combined with an LSTM, as memory modules in the context of Deep Reinforcement Learning. The defining characteristic of the ConvLSTM is its ability to preserve spatial information, which may prove to be a crucial factor when dealing with vision-based control tasks while the MDN-RNN can act as a predictive memory eschewing the need to explicitly plan ahead. Also of interest to this work is the GridLSTM, a network of LSTM cells arranged in a multidimensional grid. The objective of this paper is therefore to perform a comparative study of several memory modules, based on the LSTM, ConvLSTM, MDN-RNN and GridLSTM in the scope of Deep Reinforcement Learning, and more specifically as the memory modules of the agent. All experiments were validated using the Atari 2600 videogame benchmark. © 2021 by SCITEPRESS ¿ Science and Technology Publications, Lda. All rights reserved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
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