Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Implementation of a STEAM education project in a private portuguese basic school during SARS-COV-2 pandemic

Implementation of a STEAM education project in a private portuguese basic school during SARS-COV-2 pandemic

Título
Implementation of a STEAM education project in a private portuguese basic school during SARS-COV-2 pandemic
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Hahn, MD
(Autor)
FCUP
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 59
Páginas: 1-27
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
CORDIS: Ciências Físicas > Física
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-G4P
Abstract (EN): <jats:p>AbstractSTEM education is a relatively new area that aims for an integrated and interdisciplinary teaching and learning between scientific disciplines from different fields of science to promote active and creative learning. More recently, the letter ¿A¿ for the arts has been added to the acronym because it is believed that it can promote truly transdisciplinary learning. In this work we present our findings regarding an investigation conducted in a private school, during the on-line classes on a discipline called STEAM. The on-line classes happened due to the SARS-CoV-2 pandemic that changed the in-situ teaching-learning paradigm to the distance learning model. In this STEAM discipline the students were challenged to achieve certain objectives in several STEAM activities. After all activities were done the students answered a questionnaire regarding the work done. This data was analyzed using a Mann-Whitney U nonparametric statistical test. Some of the students also participated in interviews regarding the discipline and their enjoyment about the performed activities. The qualitative and quantitative analysis of the data allowed us to conclude that students, in general, recognize the importance of STEAM activities for their integrated learning, but ranked with higher scores the manual construction activities to the detriment of purely virtual activities. In addition, the data allowed us to study the statistically relevant differences in student responses regarding grades and sex. The results may give important guides for teachers who may desire to implement STEAM education programs in the future.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

1.ª e 2.ª Leis de Newton (2023)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Marcelo Dumas Hahn
Lei de Ohm (2022)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Marcelo Dumas Hahn
Lançamento horizontal de um corpo (2024)
Publicação Didática
Carvalho, PS; António Almeira; Igor Melo; Hahn, Marcelo
O uso do Genially na criação de jogos digitais (2025)
Poster em Conferência Nacional
Carvalho, PS; Hahn, Marcelo; Silveira, MX
Identificação de concepções errôneas em mecânica através de Atividades Experimentais Baseadas em Vídeo (AEBV) (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Simeão Carvalho; Marcelo Dumas Hahn

Ver todas (7)

Das mesmas áreas científicas

1.ª e 2.ª Leis de Newton (2023)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Marcelo Dumas Hahn
Vlab-Fis — Produção e propagação de ondas (2022)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Natália Alves Machado; Priscilla Paci Araujo
Vlab-Fis AL 3.3 – Balanço energético num sistema termodinâmico (2022)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Natália Alves Machado; João Nuno Alves; Pedro Barros
Vlab-Fis: AL 3.2 – Capacidade térmica mássica (2022)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Natália Alves Machado; João Nuno Alves; Pedro Barros
Vlab-Fis AL 3.1 – Radiação e potência elétrica de um painel fotovoltaico (2022)
Publicação Didática
Carvalho, PS; Natália Alves Machado; João Nuno Alves; Pedro Barros

Ver todas (61)

Da mesma revista

Proposta de uma Sequência Didática da Atividade Laboratorial da Queda Livre de um Corpo para Estudantes do Ensino à Distância. (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Machado, N; Carvalho, PS; Alan de Oliveira Cruz, F
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-31 às 02:41:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico