Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Customer data mining for lifestyle segmentation

Customer data mining for lifestyle segmentation

Título
Customer data mining for lifestyle segmentation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Revista
Vol. 39 3
Páginas: 9359-9366
ISSN: 0957-4174
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
COMPENDEX
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-7TE
Abstract (EN): A good relationship between companies and customers is a crucial factor of competitiveness. Market segmentation is a key issue for companies to develop and maintain loyal relationships with customers as well as to promote the increase of company sales. This paper proposes a method for market segmentation in retailing based on customers' lifestyle, supported by information extracted from a large transactional database. A set of typical shopping baskets are mined from the database, using a variable clustering algorithm, and these are used to infer customers lifestyle. Customers are assigned to a lifestyle segment based on their purchases history. This study is done in collaboration with an European retailing company.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Desenho de promoções diferenciadas em empresas de retalho recorrendo à segmentação de clientes (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Predicting partial customer churn using Markov for discrimination for modeling first purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; J. Falcão e Cunha
Modeling partial customer churn: On the value of first product-category purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; João Falcão e Cunha
Customer attrition in retailing: An application of Multivariate Adaptive Regression Splines (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Mining Customer Loyalty Card Programs: The Improvement of Service Levels Enabled by Innovative Segmentation and Promotions Design (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha

Da mesma revista

Towards a data privacy-predictive performance trade-off (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Carvalho, T; Moniz, N; Faria, P; antunes, l
Learning path personalization and recommendation methods: A survey of the state-of-the-art (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Nabizadeh, AH; José Paulo Leal; Rafsanjani, HN; Shah, RR
Time-evolving O-D matrix estimation using high-speed GPS data streams (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luís Moreira-Matias; João Gama; Michel Ferreira; João Mendes-Moreira; Luís Damas
Three-dimensional guillotine cutting problems with constrained patterns: MILP formulations and a bottom-up algorithm (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mateus Martin; José Fernando Oliveira; Elsa Silva; Reinaldo Morabito; Pedro Munari
The 'Healthcare Access and Quality Index' revisited: A fuzzy data envelopment analysis approach (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pereira, MA; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho

Ver todas (56)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-28 às 21:39:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico