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Quality of life in Female Users of Antiageing Cosmetic Products/Aesthetic Treatments

Título
Quality of life in Female Users of Antiageing Cosmetic Products/Aesthetic Treatments
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Evangelista, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vilaça, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Almeida, IF
(Autor)
FFUP
Pereira, MG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 44
Páginas: 650-662
ISSN: 0142-5463
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-Y24
Abstract (EN): Background Ageing is accompanied by physical changes, both at the physiological and appearance levels. The way people perceive these changes have important consequences on general health and quality of life (QoL). This study analysed the relationship between sociodemographic variables, psychological variables, use of antiageing cosmetic products/aesthetic treatments, and QoL. Methods This cross-sectional study included a sample of 271 women, aged between 25 and 70 years, users of antiageing cosmetic products and/or aesthetic services. Participants were assessed on psychological morbidity (Hospital Anxiety and Depression Scale), appearance schemes (Appearance Schemas Inventory - Revised), self-esteem (Rosenberg Self-Esteem Scale), perfectionism (Frost Multidimensional Perfectionism Scale), self-perceptions of ageing (Brief Aging Perceptions Questionnaire), and QoL (SF-12v2). Results Being older and having a higher household income was associated with better QoL. The use of facial firming products, hair colouring products, and sunscreen was also associated with better QoL. Psychological morbidity and perfectionism contributed negatively to QoL, while household income contributed positively. Ageing perceptions moderated the relationship between self-esteem and QoL. Conclusion According to the findings, intervention programs to reduce psychological morbidity, increase self-esteem, promote more adaptive patterns of perfectionism, and recognize the role of age perception are needed to improve women's QoL. The perceived influence of the usage of cosmetic products to prevent/minimize aging signs should be further explored.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
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