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Ontology-services agent to help in the structural and semantic heterogeneity

Título
Ontology-services agent to help in the structural and semantic heterogeneity
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2004
Autores
Andreia Malucelli
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eugénio Oliveira
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 175-182
18th World Computer Congress
Toulouse, FRANCE, AUG 22-27, 2004
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores > Cibernética > Inteligência artificial
Outras Informações
ID Authenticus: P-000-DRW
Abstract (EN): In the Virtual Enterprises (VE) environment, interactions between distributed heterogeneous computing entities representing different enterprises, people and resources, take place. These interactions, in order to be both syntactic and semantic compatible, need to follow appropriate standards (ontologies) well understood by all the participants. Even for each domain ontology, people may store their data in different structures and use different terms to represent the same concept. This paper focuses on an effort to create an Ontology-Services Agent to monitor the communication acts taking place in a Multi-agent System. The Ontology-Services Agent provides help in solving the Structural and Semantic Heterogeneity problem, enabling appropriate conversations and making it possible meaningful agreements between agents representing different enterprises and resources in a VE environment.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: malu@ppgia.pucpr.br; eco@fe.up.pt
Nº de páginas: 8
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
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