Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Metis project-education for health: a project report

The Metis project-education for health: a project report

Título
The Metis project-education for health: a project report
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Oliveira, AC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Franclim, C
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Magalhaes, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luciana Couto
(Autor)
FMUP
Luísa Sá
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Alberto Hespanhol
(Autor)
FMUP
Revista
ISSN: 1615-5289
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-9SV
Resumo (PT):
Abstract (EN): Medical practice has changed since the classical paternalistic model to nowadays. Currently, the patient assumes a more important role in the decision making on health issues. Autonomy is a challenge both for the patient and for the doctor. It implies better knowledge, able to be applied in the acquisition of attitudes and skills toward a better health. Patients get information from many other ways complementary to the doctor-patient direct communication. Internet is one of the favorite sources of information but fails too often. We describe the Metis project, a web-based intervention for health education aiming to improve literacy for Portuguese speaking people. The Metis project develops in five complementary axes: evidence-based information, accessibility, generalization, leadership and ethical commitment. Basically, this project provides scientific rigorous health information in a clear language, understandable by the general population, unaccustomed to medical jargon. We use the internet and social networks to reach our target, improving the quality of the available information, and several other strategies to lead people to appropriate the contents and to be more conscious and truly free when they have to decide between the different options in daily life. In conclusion, electronic communication is the current favorite source of health information. However, we can easily identify numerous problems that must be addressed so it can be a real ally for the healthcare providers. The Metis project addresses some of them in a real contribution toward a better health literacy.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

User interface design guidelines for smartphone applications for people with Parkinson's disease (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes, F; Silva, PA; Cevada, J; Barros, AC; Luis F Teixeira
Immersive 360 degrees video user experience: impact of different variables in the sense of presence and cybersickness (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Narciso, D; Bessa, M; Melo, M; coelho, a; Vasconcelos Raposo, J
A comparison of research data management platforms: architecture, flexible metadata and interoperability (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Amorim, RC; Castro, JA; da Silva, JR; Cristina Ribeiro
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 13:22:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico