Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Moral judgment competence of medical students: a transcultural study

Moral judgment competence of medical students: a transcultural study

Título
Moral judgment competence of medical students: a transcultural study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Feitosa, HN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rego, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Raphael Bataglia, PUR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Castelo Branco Sancho, KFCB
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Guilhermina Rego
(Autor)
FMUP
Rui Nunes
(Autor)
FMUP
Revista
Vol. 18 3
Páginas: 1067-1085
ISSN: 1382-4996
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-JDW
Abstract (EN): The authors conducted a cross-sectional short-term study using Lind's Moral Judgment Test (MJT) to compare moral judgment competence (C-score) among students from a medical school in the Northeast region of Brazil and a medical school in the Northern region of Portugal. This study compares the C-scores of groups in the first and eighth semesters of study within each medical school and groups from corresponding semesters between the two medical schools. This study also evaluates the influence of such factors as age and gender on moral competence. A regression of moral judgment competence among the students in their eighth semester versus the students in the first semester of Brazilian medical school (p < 0.001) and a stagnation of moral competence among students in their eighth semester versus the first semester students in the Portuguese medical school (p = 0.06) were observed. For both the first semester and eighth semester groups, the students in the Portuguese medical school had higher C-scores than the students in the Brazilian medical school. In the analysis of the students' performances in terms of MJT dilemmas, the phenomenon of "moral segmentation" was observed in all of the groups, and the students performed better on the worker's dilemma than on the doctor's dilemma. Among students in the same semester of study, older students had lower C-scores. There was generally no significant difference between men's and women's C-scores.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Clarifying changes in student empathy throughout medical school: a scoping review (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alexandra Ferreira-Valente; Joana S. Monteiro; Rita M. Barbosa; Ana Salgueira; Patrício Costa; Manuel J. Costa
A suggestive approach for assessing item quality, usability and validity of automatic item generation (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filipe Falcão; Daniela Marques Pereira; Nuno Gonçalves; Andre De Champlain; Patrício Costa; José Miguel Pêgo
A latent growth model suggests that empathy of medical students does not decline over time (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Patricio Costa; Eunice Magalhaes; Manuel Joao Costa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 13:20:51 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico