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Hybrid Approach to Estimate a Collision-Free Velocity for Autonomous Surface Vehicles

Título
Hybrid Approach to Estimate a Collision-Free Velocity for Autonomous Surface Vehicles
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Silva, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Leite, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Campos, D
(Autor)
Outra
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Pinto, AM
(Autor)
FEUP
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Ata de Conferência Internacional
Páginas: 194-199
19th IEEE International Conference on Autonomous Robot Systems and Competitions (ICARSC)
Gondomar, PORTUGAL, APR 24-26, 2019
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-TAK
Abstract (EN): Shipping transportation mode needs to be even more efficient, profitable and secure as more than 80% of the world's trade is done by sea. Autonomous ships will provide the possibility to eliminate the likelihood of human error, reduce unnecessary crew costs and increase the efficiency of the cargo spaces. Although a significant work is being made, and new algorithms are arising, they are still a mirage and still have some problems regarding safety, autonomy and reliability. This paper proposes an online obstacle avoidance algorithm for Autonomous Surfaces Vehicles (ASVs) introducing the reachability with the protective zone concepts. This method estimates a collision-free velocity based on inner and outer constraints such as, current velocity, direction, maximum speed and turning radius of the vehicle, position and dimensions of the surround obstacles as well as a movement prediction in a close future. A non-restrictive estimative for the speed and direction of the ASV is calculated by mapping a conflict zone, determined by the course of the vehicle and the distance to obstacles that is used to avoid imminent dangerous situations. A set of simulations demonstrates the ability of this method to safely circumvent obstacles in several scenarios with different weather conditions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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