Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Covid-19 Impact on Higher Education Institution's Social Media Content Strategy

Covid-19 Impact on Higher Education Institution's Social Media Content Strategy

Título
Covid-19 Impact on Higher Education Institution's Social Media Content Strategy
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Coelho, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 657-665
21st International Conference on Computational Science and Its Applications (ICCSA)
Cagliari, ITALY, SEP 13-16, 2021
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-B6T
Abstract (EN): In recent years we have seen a large adherence to social media by various Higher Education Institutions (HEI) with the intent of reaching their target audiences and improve their public image. These institutional publications are guided by a specific editorial strategy, designed to help them better accomplish and fulfill their mission. The current Covid-19 pandemic has had major consequences in many different fields (political, economic, social, educational) beyond the spread of the disease itself. In this paper, we attempt to determine the impact of the pandemic on the HEI content strategies by gauging if these social-economical, cultural and psychological changes that occurred during this global catastrophe are actively reflected in their publications. Furthermore, we identified the topics that emerge from the pandemic situation checking the trend changes and the concept drift that many topics had. We gathered and analyzed more than 18k Twitter publications from 12 of the top HEI according to the 2019 Center for World University Rankings (CWUR). Utilizing machine learning techniques, and topic modeling, we determined the emergent content topics for each institution before, and during, the Covid-19 pandemic to uncover any significant differences in the strategies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Analysis of Top-Ranked HEI Publications' Strategy on Twitter (2021)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Coelho, T; Figueira, A
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-26 às 03:54:48 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico