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A Genetic Algorithm Approach for the TV Self-Promotion Assignment Problem

Título
A Genetic Algorithm Approach for the TV Self-Promotion Assignment Problem
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2009
Autores
Paulo A. Pereira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-RGG
Abstract (EN): We report on the development of a Genetic Algorithm (GA), which has been integrated into a Decision Support System to plan the best assignment of the weekly self-promotion space for a TV station. The problem addressed consists on deciding which shows to advertise and when such that the number of viewers, of an intended group or target, is maximized. The GA proposed incorporates a greedy heuristic to find good initial solutions. These solutions, as well as the solutions later obtained through the use of the GA, go then through a repair procedure. This is used with two objectives, which are addressed in turn. Firstly, it checks the solution feasibility and if unfeasible it is fixed by removing some shows. Secondly, it tries to improve the solution by adding some extra shows. Since the problem faced by the commercial TV station is too big and has too many features it cannot be solved exactly. Therefore, in order to test the quality of the solutions provided by the proposed GA we have randomly generated some smaller problem instances. For these problems we have obtained solutions on average within 1% of the optimal solution value.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: ppereira@mct.uminho.pt; faf@fe.up.pt; fontes@fep.up.pt
Notas: International Conference on Numerical Analysis and Applied Mathematics, SEP 18-22, 2009, ISBN 978-0-7354-0709-1
Nº de páginas: 4
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
B8 93.82 KB
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