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Vertical collusion between airports and airlines: An empirical test for the European case

Título
Vertical collusion between airports and airlines: An empirical test for the European case
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Cristina Barbot
(Autor)
FEP
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Tiziana Dalfonso
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paolo Malighetti
(Autor)
Outra
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Renato Redondi
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 57
Páginas: 3-15
ISSN: 1366-5545
Editora: Elsevier
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Outras ciências sociais
CORDIS: Ciências Sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-75M
Abstract (EN): We develop a test for vertical collusion between airports and airlines in the case of two different scenarios. In the first scenario there is one airport and one airline; this intends to depict the case of airports that do not compete with any other one. In the second, we consider two competing airports and one airline that uses the airport as a base or a hub. In the case of non competing airports we find that gross margins are lower when there is vertical collusion. In the case of competing airports, we find that gross margins are equal when both pairs collude or do not collude. But in the case in which only one pair colludes, a merger between them brings a lower margin. We tested 36 pairs of airports-airlines in the case of non competing airports and we find evidence for vertical collusion with respect to: (i) main national carriers in small airports (ii) low cost carriers in secondary airports.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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