Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > An Exploratory Study of Social Responsibility Disclosure on the Internet by Portuguese Listed Companies

An Exploratory Study of Social Responsibility Disclosure on the Internet by Portuguese Listed Companies

Título
An Exploratory Study of Social Responsibility Disclosure on the Internet by Portuguese Listed Companies
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2005
Autores
Lima Rodrigues, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 1 1
Páginas: 81-90
ISSN: 1747-1117
Editora: Emerald
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-00H-RS9
Abstract (EN): This study examines social responsibility information disclosure on the Internet by Portuguese listed companies in 2003 and also analyses annual reports as a disclosure medium for those companies which disclose such information on their web pages. The results are interpreted through the lens of legitimacy theory, according to which companies disclose social responsibility information to present a socially responsible image so that they can legitimise their behaviours to their stakeholder groups. Companies in sectors that have a larger potential impact on the environment or in industries with a high visibility among consumers seem to exhibit greater concern to improve the corporate image through social responsibility information disclosure. Results thus suggest that legitimacy theory may be an explanation of social responsibility disclosure by Portuguese listed companies. © 2005, Emerald Group Publishing Limited
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Research on corporate social responsibility and disclosure in Portugal (2011)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Manuel Castelo Branco; Catarina Delgado
Do corporate volunteering programs and perceptions of corporate morality impact perceived employer attractiveness? (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Miguel Oliveira; Teresa Proença; Ferreira, MR
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 01:41:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico