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Self-sensing FS Weld-bonded joints for structural monitoring

Título
Self-sensing FS Weld-bonded joints for structural monitoring
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Bento, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maciel, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Braga, DFO
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
da Silva, LFM
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Moreira, PMGP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Infante, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 234-245
1st Virtual Conference on Structural Integrity (VCSI)
ELECTR NETWORK, JAN 16, 2020
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-K6T
Abstract (EN): In the aerospace industry there is a constant search for lighter, better performing and economically beneficial solutions. To that effect, an alternative to the more common joining techniques such as riveting or screwing, Friction Stir Welding (FSW) emerged. This technique allows the manufacture of high-quality joints with complex geometry, reducing the production costs. This technique can be further improved if combined with adhesive application, forming hybrid joints, which exhibit better mechanical performance. However, in FSW welds, it is hard to monitor or inspect the integrity of the joint during its work-life and that unreliability factor is one of the main reasons why its application is not yet widely spread in the industry. Consequently, there is a need for a detailed analysis of the mechanical performance during the welding process and under a variety of loads. To achieve that goal, in this paper the application of Bragg sensors that allow the monitoring of deformations in both manufacturing and service moments is studied and results benchmarked against finite element models. This work aims to demonstrate the potential of a large-scale application of this technique in the aeronautical structures. (C) 2020 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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