Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Effects of a psycho-educational intervention on direct care workers' communicative behaviors with residents with dementia

Effects of a psycho-educational intervention on direct care workers' communicative behaviors with residents with dementia

Título
Effects of a psycho-educational intervention on direct care workers' communicative behaviors with residents with dementia
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Barbosa, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Marques, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sousa, L
(Autor)
ICBAS
Nolan, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Health CommunicationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 31
Páginas: 453-459
ISSN: 1041-0236
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00J-Y1V
Abstract (EN): This study assessed the effects of a person-centered care-based psycho-educational intervention on direct care workers' communicative behaviors with people with dementia living in aged-care facilities. An experimental study with a pretest-posttest control-group design was conducted in four aged-care facilities. Two experimental facilities received an 8-week psycho-educational intervention aiming to develop workers' knowledge about dementia, person-centered care competences, and tools for stress management. Control facilities received education only, with no support to deal with stress. In total, 332 morning care sessions, involving 56 direct care workers (female, mean age 44.72 +/- 9.02 years), were video-recorded before and 2 weeks after the intervention. The frequency and duration of a list of verbal and nonverbal communicative behaviors were analyzed. Within the experimental group there was a positive change from pre- to posttest on the frequency of all workers' communicative behaviors. Significant treatment effects in favor of the experimental group were obtained for the frequency of inform (p<.01, (2)partial=0.09) and laugh (p<.01, (2)partial=0.18). Differences between groups emerged mainly in nonverbal communicative behaviors. The findings suggest that a person-centered care-based psycho-educational intervention can positively affect direct care workers' communicative behaviors with residents with dementia. Further research is required to determine the extent of the benefits of this approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Effects of a Psychoeducational Intervention for Direct Care Workers Caring for People With Dementia: Results From a 6-Month Follow-Up Study (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, A; Nolan, M; Sousa, L; Marques, A; Figueiredo, D
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 13:19:52 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico