Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Experiences on teaching alloy with an automated assessment platform

Experiences on teaching alloy with an automated assessment platform

Título
Experiences on teaching alloy with an automated assessment platform
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Macedo, N
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Alcino Cunha
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Renato Carvalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricardo Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana C. R. Paiva
(Autor)
FEUP
Miguel Sozinho Ramalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Daniel Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 211
Páginas: 1-21
ISSN: 0167-6423
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-374
Abstract (EN): This paper presents Alloy4Fun, a web application that enables online editing and sharing of Alloy models and instances (including dynamic ones developed with the Electrum extension), to be used mainly in an educational context. By introducing secret paragraphs and commands in the models, Alloy4Fun allows the distribution and automated assessment of simple specification challenges, a mechanism that enables students to learn the language at their own pace. Alloy4Fun stores all versions of shared and analyzed models, as well as derivation trees that depict how they evolved over time: this wealth of information can be mined by researchers or tutors to identify, for example, learning breakdowns in the class or typical mistakes made by Alloy users. A data analysis library is also provided to support this process. Alloy4Fun has been used in formal methods graduate courses for 3 years and for the latest editions we present results regarding its adoption by the students, as well as preliminary insights regarding the most common bottlenecks when learning Alloy (and Electrum).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 21
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Experiences on Teaching Alloy with an Automated Assessment Platform (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Nuno Macedo; Alcino Cunha; José Pereira; Renato Carvalho; Ricardo Silva; Ana C. R. Paiva; Miguel Sozinho Ramalho; Daniel Silva

Da mesma revista

Typed connector families and their semantics (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Proença, J; Clarke, D
The CAOS framework for Scala: Computer-aided design of SOS (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Proença, J; Edixhoven, L
Ranking programming languages by energy efficiency (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Pereira; Marco Couto; Francisco Ribeiro; Rui Rua; Jácome Cunha; João Paulo Fernandes; João Saraiva
Multiple intermediate structure deforestation by shortcut fusion (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pardo, A; Joao Paulo Fernandes; Saraiva, J

Ver todas (16)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-23 às 04:40:48 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico